Nincs annál bosszantóbb, amikor egy készülék a garanciaidőn belül megáll, és nem lehet használni. Ritka eset, de időnként előfordul. Murphy törvénye, hogy ami elromolhat az el is romlik. Kérdés, hogy mikor. Természetesen a modern készülékek, és főként a kiváló márkák készülékei úgy vannak tervezve, hogy ez lehetőleg minél ritkábban forduljon elő. Ennek ellenére néha bekövetkezik a legrosszabb, amikor egy készülék a legváratlanabb helyzetben egyszerűen nem indul el.
Ennek nyilván ezer oka lehet. A legutóbbi ilyen alkalommal nem lehetett egyértelműen a készüléket okolni: Hívást kaptunk valamely, egy éve beüzemelt központi porszívó leállása miatt. A helyszínre érkezve azt láttuk, hogy a házban kaotikus állapotok vannak, mert a tulajdonos alapos felújításba fogott és az már hosszú időn át tart.
Más megoldást nem látva a lakott házat újítják fel alaptól a tetőig, ahogy mondani szokták. Miközben a felújítás lépésről lépésre halad, a család a felújítás közepette éli saját életét. Kerülgetik a felhalmozott építőanyagokat, egyes szobákban nincs padló, ajtók hiányoznak, szóval zajlik az élet.
A munkálatok közepette a központi porszívó hirtelen megadta magát. A hibafeltárás során kiderült, hogy a porszívó központi alkatrésze, az úgynevezett vezérlőpanel hibásodott meg. Emiatt a porszívó alapvető működése állt le. A készüléket javításra átvettük, és elszállítottuk a helyszínről a javítás érdekében.
Szerencsére a Beam garanciális támogatása kiváló, így a vezérlőpanel garanciális cseréjét napokon belül sikerült megoldani. Sőt, a bejelentéstől számított egy héten belül a porszívó készülék visszakerült gazdájához, – hibátlan működéssel. Helyére szerelve, működését tesztelve átadtuk gazdájának, aki örömmel vette át. A garanciális javítás nyilván nem került költségbe, bár kénytelenek volt hiányolni pár napig.
Meglehetősen ritka egyébként, hogy egy éven belül ilyen hibával találkozzunk, ezekre a készülékekre egyáltalán nem jellemző a garanciaidőn belül bekövetkező ilyen fatális hiba. Ezért arra gondoltunk, hogy a meghibásodást a felújítás okozhatta valamilyen módon. Talán munkálatok voltak a villamos hálózat felújításával kapcsolatban, ezt követően adta meg magát a központi porszívó. Ez csupán a mi véleményünk, természetesen a garanciális javítás ettől függetlenül jár a készülékhez.
A Beam példás gyorsasággal kezelte a vezérlőpanel garanciális pótlását. A márkanév ilyen módon való védelméhez mi is szeretnénk azzal hozzájárulni, hogy a garanciális eseteket kiemelten kezeljük. Ezért ha Ön is központi porszívó beépítését tervezi, javasoljuk, hogy olyan helyen vásárolja meg, olyan partnert keressen a beépítésre, aki ezt hozzánk hasonló prioritással kezeli.
A még egy javaslat a végére! Ha felújítást, átalakítást végez otthonában, és az érinti a villamos hálózatot, kérjük figyeljen arra, hogy a villamos fogyasztók legyenek kihúzva a konnektorból a biztonság kedvéért! Lehetséges, hogy a ebben az esetben is el lehetett volna kerülni a vezérlőpanel meghibásodását.
Ha ettől függetlenül garanciális időn belül elromlik a készüléke, biztos lehet benne, hogy a javítás, alkatrészcsere a lehető leghamarabb megtörténik. Bennünket választva nem fordulhat elő, hogy tartósan nélkülöznie kellene kedvelt központi porszívóját.